Sunday, December 7, 2008

Terbuka untuk buat blog

Assalamualaikum.. Salam pengenalan. Dulunye, aku x brape berkenan kat budak2 yang berdakwah guna blog ni.. Xtau la nape. Tapi setelah dok kat Mesir ni, sedikit sebanyak hati jadi kosong setelah berjauhan ngan kawan2 seperjuangan di medan dakwah dulu..

Syukur kepada Allah yang sentiasa memandu hamba ini ke arah jalan yang mulia ini walaupun saya sendiri kerap lari dariNya. Aku dibesarkan dalam suasana kampung yang agak terjaga pengamalan Islamnya. Rumah pun sebelah masjid, jadi ayah aku mmg jaga bab2 smbhyg ni.. jadi, aku ter'paksa' hidup dalam suasana tarbiyah.. kenapa 'terpaksa'? yela, sampai pecah rotan kene balun hari2.. teriama kasih mak n abah!!

Di Sekolah Menengah Agama Darul Falah, aku bersyukur ketika itu, dakwah di sana hidup hebat. Aku dididik kejut subuh n bantu apa yang patut oleh biro dakwah. lagipun aku ni suka berpenampilan macam orang alim..(luar je alim, dalam.... waalahuaklam)

Bila pindah ke Kolej Islam Sultan Alam Shah, aku diajar erti dakwah. Walaupun masa f4, aku antara orang 'kaki umpat exco' kat bilik D310 ngan kawan seangkatan, tapi mmg tarbiyah KISAS ni lain. Aku bukan xleh terima cara dakwah depa, tapi aku ni sebaya ngan f5 masa tu..kira ego la ni, mana leh kawan sebaya tengking aku beb... Tapi dengan cara tarbiyah itulah aku dididk tentang dakwah. Bila naik f5, aku melibatkan diri gak dalam tarbiyah f4. Hasil didikan BADAR, aku cukup berdesing telinga bila ada budak wat sukahati depa je kat KISAS. Sesungguhnya KISAS telah ajar aku n mendarah dagingkan dakwah dalam jiwa aku..Aku xmnta semua ni n jalan yang aku plan dulu pun lain, tapi Allah yang menentukan. Tau2 je, aku masuk L6. Semua pakat pelik bila tau aku stay. Bila diorang tanya, aku pun xtau nak jawab. Tetiba aku diberi kekuatan utk ambil bidang agama n tinggalkan bidang sains terutama Fizik yang aku sanjung..

Maha Suci Allah yang mengatur hidup aku cantik begini..kini, setelah di Mesir, aku berniat utk fokus pada pengajian untuk menjayakan plan dakwah di Melaka. Tapi, dakwah dan jadi darah daging aku walaupun hidup aku masih xsepenuhnya ikut apa yang aku seru tu. Hidup jadi kosong di sini. Teringat akan kemanisan dakwah teruama di KISAS. Aku tertarik bila Pojan (Fauzan KU07) crita kat aku tntang blong n than aku rasakan aku bleh gak berdakwah kat kawan2 guna pendekatan ni..Maha Suci Allah yang menunjukkan jalan ni..Aku memohon agar Kau pandu niatku n sahabat2 seperjuangan yang lain supaya kami ikhlas berdakwah menggunakan cara dakwah begini. Tiada upaya bagiku melainkan semuanya dari Allah. Kepada kawan2, berikanlah tunjuk ajar kepada aku agar aku xterpesong jauh. Jika aku salah, betulkan. Aku mengalu2kan agar kita dapat berkongsi ilmu n idea demi dakwah n demi Islam di tegakkan. Wassalam azrul_kisasian05@yahoo.com +20116748193

No comments: