Wednesday, December 31, 2008

Palestin : Pertolongan Allah, Pokok Berkata-Kata



Akhbar Afaq Arabiyyah keluaran 15 Mei 2002 menyiarkan kenyataan Syeikh Ahmad Yassin yang mengisahkan cerita pokok berkata-kata di Palestin.

Peristiwa berlaku ketika tiga orang pemuda Palestin dalam perjalanan menuju ke sebuah hospital di Ramallah. Mereka ingin melihat kalau-kalau ada rakan mereka yang terkorban akibat serangan udara terakhir tentera Yahudi ke atas bandar berkenaan.

Dalam perjalanan mereka telah terserempak dengan seorang Yahudi. Lalu mereka mengejarnya untuk membunuhnya. Orang Yahudi itu melarikan diri dan pemuda Palestin itu mengejarnya hingga ke sebuah jalan mati. Di situ, Yahudi tadi menghilangkan diri dan mereka gagal mengesannya.

Tetapi sebaik saja mereka berpaling, terdengar satu suara yang halus seakan-akan memanggil mereka. Ketiga-tiganya berpandangan antara satu sama lain. Melihatkan tiada orang lain di situ mereka meneruskan langkah. Tetapi terdengar sekali lagi suara yang sama dan kali ini ia agak lebih jelas. Mereka berhenti dan mencari dari mana datangnya suara itu.

Setelah diamati, mereka dapati suara itu datangnya dari sebatang pokok berhampiran. Mereka menuju ke situ dan mendengar suara itu sekali lagi. Dan kali ini, terdengar jelas suara dari pokok itu yang meminta supaya mereka membunuh Yahudi yang bersembunyi di belakang pokok itu. Mereka lantas melihat di sebalik pokok dan ternyata memang terdapat orang Yahudi tadi di situ lalu mereka pun membunuh Yahudi itu.

Dalam beberapa jam sahaja, berita tersebut tersebar denagn meluas ke seluruh bandar Ramallah dan sampai kepada pengetahuan tentera Yahudi. Tentera Yahudi merasa amat takut lantas segera mengurangkan jumlah tentera di situ. Berita ini juga mendapat liputan daripada beberapa media utama.

Peristiwa ini membuktikan kebenaran hadith Rasulullah yang sahih diriwayatkan oleh Imam Muslim daripada Abu Hurairah mafhumnya : '' Tidak akan berlaku hari Kiamat sehinggalah orang-orang Islam memerangi orang Yahudi. Lantas orang-orang Islam membunuh mereka hinggalah orang Yahudi bersembunyi di sebalik batu-batu dan pohon kayu. Maka berkatalah batu-batu dan pohon-pohon kayu itu : Wahai Muslim, wahai hamba Allah!! Ini dia Yahudi di belakangku. Datanglah kemari dan bunuhlah dia!! Kecuali pohon 'Gharqad' kerana pohon tersebut adalah pohon Yahudi ''

Berita yang lain pula melaporkan pada 5 Februari 1997, dua buah kapal terbang Israel diarahkan melakukan serangan ke atas umat Islam di selatan Lubnan. Serangan dijangka akan dilakukan oleh sepasukan komando terlatih. Sebelum sampai di sempadan, kedua-dua pesawat berkenaan bertembung dan meletup menyabakan kesemua komando yang ada di dalamnya terbunuh. Peristiwa ini berlaku pada malam 27 Ramadhan 1417H (malam Lailatul Qadr)

1 comment:

azam said...

subhanallah.
x lame lg tibe masenye :)