Sunday, February 1, 2009

Gaza Diserang : Mahmood Abbas Pembelot, Husni Mubarak Pengkhianat!


Peranan yang dimainkan pengkhianat Gaza iaitu Presiden Mahmood Abbas yang juga ketua Barisan Pembebasan Palestin (PLO) amat-amat menyedihkan. Beliau yang diamanahkan untuk membela umat Islam Palestin setelah menggantikan Allahyarham Yasier Arafat, bertindak menikam saudara sendiri dari belakang kerana tidak berbuat apa yang patut untuk menyelamatkan saudaranya sendiri.

Malah, satu dunia melihat betapa beliau menjadi boneka Israel dan menjadi kawan baik Amerika dengan mengikut segala kata-kata dan telunjuk dua Syaitan Buta itu. Kita semua jelas bahawa yang bersalah dalam isu ini adalah Israel kerana puncanya Syaitan Buta ini merampas tanah umat Islam dan berlaku zalim dengan saudara kita. Pembunuhan demi pembunuhan berlaku dari 1948 hingga ke hari ini jelas membuktikan betapa Yahudi Lanatullah ini melakukan semua ini bermatlamat untuk melenyapkan umat Islam sama sekali dari tanah mereka sendiri.

Daripada pencerobohan inilah, lahirnya pejuang-pejuang yang bangun menentang kezaliman Isarel dan melakukan penentangan dengan pelbagai cara. Allah mengaturkan segalanya sehinggakan para pejuang ini bersatu dan menubuhkan Harakat Al Muqauwama Al Islamiyah (HAMAS) yang diketuai As Syahid Syeikh Ahmad Yassin. Hamas adalah simbol perjuangan jihad rakyat Palestin yang bermatlamat jelas iaitu rakyat Palestin perlu mendapatkan semula seluruh hak mereka dan Israel perlu keluar dari tanah mereka.

Itu adalah matlamat yang sebenar dan perjuangan yang diterima oleh seluruh rakyat Palestin. Israel tidak menyenangi perkara ini kerana merasakan Hamas akan menganggu mereka dan bakal menggagalkan segala matlamat mereka di tanah Palestin.

Maka, mereka menubuhkan apa yang dikatakan ’kerajaan sementara yang diiktiraf’ iaitu Barisan Pembebasan Palestin (PLO) dengan direstui Syaitan Besar Amerika dan diiktiraf oleh Pertubuhan Bodoh Buta (PBB). Kata mereka, mereka inginkan pertubuhan rakyat Palestin yang tidak ganas dan menjunjung kedamaian. Sebenarnya, yang mereka inginkan adalah pertubuhan boneka yang boleh mereka perbodohkan untuk menghalau semua umat Islam dari tanah mereka sendiri, Palestin!

Buktinya, pelbagai keputusan yang ’diiktiraf’ kononnya akan mendamaikan Israel dan Palestin telah dibuat antara Israel dan PLO, tetapi keputusan itu amat berat sebelah dan akan menggadaikan maruah umat Islam. Namun, yang menjadi persoalan, PLO bersetuju dan mengiktiraf resolusi yang akan mengorbankan kedaulatan mereka sendiri.

Sebagai contoh, Perjanjian Oslo 1993 yang dibuat antara Israel dan PLO yang disaksikan Syaitan Besar Amerika melalui presidennya, Syaitan Bill Clinton amat mendukacitakan seluruh rakyat Palestin. PLO telah menjual kedaulatan mereka dengan bersetuju akan perjanjian ini sedangkan antara isi perjanjian ini adalah :

PLO dikehendaki :
1) mengiktiraf hak kewujudan Israel
2) mengesahkan penjajahan dan pemilikan Israel ke atas 77% dari bumi Palestin (1948)
3) menghentikan penentangan bersenjata dan intifadah
4) menghapuskan dari piagam kebangsaan sebarang ketetapan tentang pembebasan seluruh Palestin dan penghapusan rejim Zionis

dan Israel dikehendaki :
1) Mengiktiraf PLO sebagai wakil sah rakyat Palestin (PNA)
2) Memberi pemerintahan autonomi terhad di Gaza dan Tebing Barat
3) Akan istihar negara Palestin yang merdeka dalam tempoh 5 tahun

Perjanjian ini sebenarnya telah menghilangkan segala keyakinan rakyat Palestin kepada PLO. Mereka menyokong kuat Hamas kerana bagi mereka tiada lagi yang boleh diharapkan lagi selain Hamas. Hamas meneruskan perjuangan mereka dengan cara rundingan melalui bahasa ’darah’ kerana Israel bodoh sama sekali akan makna perdamaian.

Kebangkitan Hamas amat ditakuti Israel dan perjuangan mereka terus berkembang dan mendapat sambutan. Israel menukar strategi dengan menarik Hmas ke medan siasah kerana mereka beralasan selagi Hamas tidak memenangi pilihanraya dan menjadi kerajaan sah, mereka tidak akan melayan tuntutan Hamas. Mereka mencadangkan begitu kerana yakin Hamas tidak akan menang pilihanraya tersebut.

Maha Suci Allah, Dia mengaturkan segalanya sehingga Hamas memenangi pilihanraya tersebut dan membentuk kerajaan pada Januari 2006. Namun, Syaitan Israel dan Syaitan Amerika merogol kebebasan demokrasi dan memperkosa majoriti suara rakyat Palestin dengan memboikot dan mengetepikan keputusan pilihanraya. Kerajaan Hamas tidak diiktiraf dan mereka melantik semula kerajaan sementara bodoh PLO sebagai lambang suara rakyat sedangkan rakyat tidak pernah mahu mengakui PLO adalah mewakili suara mereka.

Sehingga kini, PLO masih lagi tunduk kepada Dua Syaitan Besar ini. Ketika serangan hebat dilakukan oleh Israel dan suara seluruh dunia senada dalam mengutuk kekejaman Israel, PLO melalui Mahmood Abbas menyuarakan dan menundingkan kesalahan kepada Hamas dengan mengatakan Hamas melakukan sesuatu yang salah kerana ingin mendapatkan kebebasan Plaestin secara kekerasan yang menyebabkan Israel menyerang Gaza dan membunuh umat Islam Palestin.

Nampaknya si pengkhianat ini masih lagi mengharapkan pendamaian dengan Syaitan Israel dan meminta Hamas untuk jadi pengkhianat sama macam beliau. Biarpun rakyat di Gaza diserang dan diasak, namun mereka sama sekali tidak mengkhianat dengan meminta Hamas tunduk kepada Israel. Biarpun rumah mereka musnah, keluarga mereka dibunuh, mereka tetap sabar dan menyekong Hamas malah meminta Hamas meneruskan perjuangan mereka.

Jika Hamas tunduk kepada Israel dengan mengadakan pendamaian yang palsu, Hamas akan turut jadi macam PLO yang mengkhianati amanah rakyatnya kerana tiada bahasa pendamaian difahami oleh Zionis ini. Mereka hanya faham bahasa peluru dan darah! Jelas sekali akan khianatnya Mahmood Abbas terhadap perjuangan rakyat Palestin. Beliau tidak ubah seperti orang yang menggadaikan dan membiarkan bumi sendiri dinodai oleh anjing Israel.

Begitu juga pemimpim pembelot, Husni Mubarak yang juga Presiden Mesir. Beliau yang ingin kelihatan ’pejuang’ di kalangan orang Islam dan juga ingin kelihatan ’sahabat’ oleh musuh adalah orang yang bermuka-muka dan turut sama bekerjasama dengan membiarkan rakyat Palestin ini disembelih oleh anjing-anjing Israel.

Seluruh dunia tahu, Gaza bersempadan dengan Mesir di Rafah yang mana sempadannya adalah bawah kawalan negara yang terlibat sahaja iaitu Palestin dan Mesir. Tiada sangkut paut sama sekali penguasaan Israel terhadap sempadan itu. Maka alasan Husni bahawa sempadan Rafah-Gaza tidak dapat dibuka kerana perlu mendapatkan keizinan Israel adalah pembohongan semata-mata. Husni telah menjual maruah negaranya dengan mengiktiraf sempadannya berada bawah kawalan Israel.

Husni mengatakan dia bimbang akan keselamatan para sukarelawan kerana Israel masih menyerang di Gaza walaupun para sukarelawan sudah menegaskan mereka sanggup mati di Gaza. Husni kemudiannya memberikan komitmen akan membuka sempadannya sekiranya berlaku gencatan senjata. Namun kini setelah gencatan senjata berlaku, keadaan masih sama. Para sekarelawan dan semua bantuan kemanusiaan yang berada di Rafah masih terkandas dan berdepan dengan 1001 biokrasi.

Tidak keterlaluan jika saya mengatakan bahawa Husni merupakan ’Tangan Israel’ yang berkuasa di Mesir. Orang seperti Husni adalah orang yang memiliki ciri-ciri munafiq yang mana ingin dianggap ’pejuang’ di kalangan orang Islam dan ingin kelihatan sebagai ’sahabat’ di kalangan musuh. Dia begitu menjaga hati kawannya, Israel dan Amerika dan dalam masa yang sama mengkhianati saudara seIslamnya sendiri.

Buktinya, disebalik kekacauan ini, Husni berlagak seperti hero dengan menawarkan menjadi orang tengah untuk menyambung semula rundingan damai antara Palestin dan Israel. Tawaran ini dibuat bagi menunjukkan kepada dunia kononnya dialah pejuang kedamaian dan menjadi orang penting yang menyumbang kepada keamanan Asia Barat.

Tidakkah dia tahu bahawa pelan pendamaian adalah satu idea bodoh yang sama sekali akan mengorbankan kedaulatan Islam? Melakukan rundingan damai dengan Israel seolah-olah mengiktiraf Syaitan Pekak itu berkuasa di Tanah Suci Al Quds dan juga menyerahkan tanah suci ini kepada Israel dengan rasminya. Pendamaian ini seolah-olah meminta pencuri berdamai dengan tuan rumah.

Dalam masa yang sama Husni menawarkan pelan damai, dia juga bertindak mengunci pintu sempadannya daripada kemasukan ribuan bantuan kemanusiaan dari serata dunia. Berapa ramai doktor yang terkandas di pintu sempadan, berapa banyak ambulan yang tersadai di tepi jalan di Rafah, berapa ribu ubat-ubatan yang berabuk di dalam kontena, menunggu masa untuk dilepaskan ke Gaza dan berapa juta wang yang ingin disalurkan terhenti di pintu Rafah.

Semua ini menjadikan Gaza sebagai penjara terbesar di dunia dengan menyekat semua bantuan kemanusiaan dan membenarkan rakyat Gaza bermandi darah akibat hujan peluru di Gaza. Rakyat Gaza bertambah derita setelah diserang oleh Syaitan Kejam dan bantuan pula disekat oleh Syaitan Licik.

Sepatutnya sebagai umat Islam, Husni tidak perlu takut dengan ancaman Amerika dan Israel malah sepatutnya membuka pintu sempadannya seluas yang boleh agar semua bantuan kemanusiaan akan sampai kepada rakyat Gaza. Namun saya yakin bahawa pemimpin yang hipokrit, bacul dan berlagak pejuang ini sama sekali tidak akan menyebelahi rakyat Gaza dan akan terus tunduk kepada Syaitan Besar dan Syaitan Buta Israel. Kalaulah saya menjadi hakim dan Husni menjadi pesalah di dalam sebuah mahkamah, saya amat bersetuju jika Husni dijatuhkan hukuman seperti mana yang diterima oleh Anuar Sadat dahulu!

Saya secara jujur tidak percaya akan manusia ini. Manusia yang pandai berlakon dan suka mengambil kesempatan untuk menonjolkan diri sebagai hero serta suka mengambil kesempatan kesengsaraan orang lain untuk keuntungan diri sendiri. Usah diharapkan pengkhianat ini akan menyebelahi Islam dan usah mimpi pelan damai yang dia cadangkan akan berjaya dan memberi keadilan kepada rakyat Palestin. Pelan damai itu lebih bersifat komestik dan hanya kelihatn cantik sahaja, namun tiada fungsi dan akan gagal selama-lamanya.

Saya menceritakan semua ini untuk memberi ingatan dan pengajaran kepada sahabat semua, jangan impikan pendamaian dengan Syaitan Israel ini. Bukan kerana Islam tidak mahukan pendamaian, tetapi Israel adalah bodoh dan teramat bodoh untuk memahami bahasa pendamaian. Israel dan semua rakyatnya diajar untuk memahami bahasa peluru dan darah. Hanya itu jalan yang ada, selaras dengan tuntutan Islam agar memerangi dengan pihak yang menzalimi kita setelah semua usaha damai tidak diterima musuh.

Islam agama yang ada maruah. Benar, Islam mengajar berlembut dan pendamaian, tetapi Islam bukan agama ’pondan’ yang akan tunduk dan menyembah kepada musuh yang menzalimi kita. Islam ada jati diri dan mengajar umatnya adil dalam setiap tindakan. Dalam konteks ini, berdamai dengan Israel adalah zalim dan memerangi mereka hingga Palestin dibebaskan adalah tindakan paling adil selagi mana mereka memerangi kita.

Nabi mengajar kita bersikap lunak selagi mana mereka juga baik terhadap kita. Tetapi dalam isu ini, setelah apa yang Israel buat kepada kita, maka bodoh, bacul, khianat, dan zalimlah umat Islam yang masih lagi berharap pendamaian dengan mereka.

Saya tidak setuju sama sekali idea pendamaian ini. Bukan kerana saya pengganas dan Islam mengajar keganasan, tetapi bila terkenang peristiwa Nakbah 1948, Syabra Syatilla 1982, pejuang-pejuang dibunuh, kanak-kanak ditembak, ibu tua putus kepala, bayi dalam kandungan terburai keluar dari perut ibunya yang pecah dan pelbagai lagi kezaliman Israel malah kezaliman itu berterusan hingga kini, maka saya sudah tutup buku pendamaian dengan syaitan ini.

Jangan jadi seperti dua pengkhianat di atas. Jangan kita semua jadi musuh Allah dengan bersikap lunak kepada Israel dan Amerika. Saya akan terus berusaha mengikut kemampuan saya untuk menyumbang kepada Palestin dan saya berharap sahabat lain pun begitu juga.

Usaha dua manusia ini tidak akan berjaya kerana mereka berharap akan pendamaian dengan Syaitan Zalim. Segala usaha mereka akan gagal kerana terlalu tunduk kepada tuntutan Amerika dan Israel. Malah, saya tidak terperanjat dan tidak menolak kemungkinan suatu hari nanti dua manusia ini sendiri akan mati dibunuh oleh ’kawan rapat’ mereka iaitu Israel!

No comments: