Monday, January 18, 2010

Kuliah Syarah Waraqat Oleh Ust Hairul Dan Juga Penerangan Isu Kalimah Allah Di islam4peace.net


Alhamdulillah, di sebalik kesibukan exam, sempat juga menyiapkan slot terbaru terbitan islam4peace.net iaitu yang pertama adalah siri kedua kuliah mingguan di dalam rancangan Bingkisan Taman Syurga. Ia merupakan bacaan kitab Syarah Waraqat karangan Imam Al Mahalli Hafizallah oleh Ust Hairul Nizam bin Mat Husain, pelajar Master Usul Fiqh, Universiti Al Azhar Kaherah.

Kuliah ini akan diupload setiap minggu dari mula hingga tamat kitab. Sahabat semua boleh menontonnya dengan melayari www.islam4peace.net di bahagian video@i4p di bawah rancangan Bingkisan Taman Syurga.

Saya juga ambil kesempatan untuk mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Ust Hairul dan zaujahnya di atas kelahiran anak pertama beliau. Semoga menjadi anak yang solehah yang bakal menjadi srikandi agama di masa akan datang. Kalau berkesempatan, insyaAllah saya akan menziarahi mereka.


Kedua ialah rancangan baru terbitan islam4peace iaitu Detik Semasa. Rancangan ini diterbitkan untuk mengupas apa jua isu semasa berkaitan dengan agama Islam dan untuk terbitan pertama, rancangan ini mengupas isu penggunaan kalimah Allah yang disampaikan oleh Ust Mohd Nazrul bin Abd Nasir, pelajar kuliah Usuluddin syukbah Tafsir, Universiti Al Azhar Kaherah.

Rancangan ini boleh ditonton di islam4peace.net di bahagian video@i4p di dalam folder Detik Semasa.

Semoga sedikit usaha ini dipandang oleh Allah sebagai bukti cinta pada agamanya dan para sahabat juga boleh berbakti dengan menghebahkan perkara ini kepada yang lain. Semoga ikhlas sentiasa berada di dalam hati kita. Doakan kami yang sedang berjihad di dewan exam dan selamat menghadapi peperiksaan buat semua mahasiswa dan mahasiswi Al Azhar, Mesir.

1 comment:

al-bagani said...

mohon izin copy post nie ye...